ÄR DET VERKLIGEN VÄRT DET?

Några vänner snackade om hur de hade samlat ihop pengar för att snorta kokain på nyår.
Jag är inte en person med väldigt stark moral. Jag äter kött - men älskar djur, Har på mig päls- men skulle aldrig kunna flå djuren själv för att använda pälsen, är emot Kokain,Heroin,Hasch och div droger- men är inte emot Sterioder.
Jag tänkte inte snacka vegetarianer och djurmisshandel i bloggen men ville helt enkelt bara påpeka att jag inte är en helylle människa.
Jag är helt och fullständigt emot droger. Jag har aldrig provat dem själv .. nä nu ljuger jag, jag drog ett bloss på en joint i serbien när ja va 18 men höll på att dö av hosta och blev inte ens hög. Jag ångrade det dessutom på direkten eftersom jag nu inte fullt kan säga att jag aldrig har provat droger. Anyway ... när jag fick höra att våra vännerskulle göra detta så blev jag skogstokig. VARFÖR??? De är världens bästa gäng av människor, de har asroligt tillsammans när de är nyktra, varför räcker det då inte med att bli lite full på nyår??? När jag påpekade detta så var jag knäpp "-men Anna, fattar su inte att man inte kan bli beroende av bara en gång". En gång tänkte jag ... ok ... tills jag fick reda på att det här var gång nummer 3 för dem, att de förra nyår, på kompisens senaste inflyttning osv ... hade snortat. Det här är alltså människor som arbetar för en skitlön har skit arbetstider och knappt kan skrapa ihop pengar till semester, de sparar och planerar för nästa tillfälle då de ska snorta! ÄR INTE DET EN FORM UTAV BEROENDE???????
Jag älskar att prova nya saker och skulle vilja prova på allt, men inte drugs. Jag är helt enkelt rädd för att jag också kommer att planera till nästa tillfälla då jag kan snorta. Jag kämpar som fan för att bli av med mitt matberoende, inte fan tänker jag lägga till ett ytterligare beroende på min lista.
Jag tror inte att våra vänner kommer att end up som pundare, jag är säker på det eftersom vi adrig skulle tillåta det. Men jag har så många andra i min närhet vars liv är förstört p.g.a. detta ... fan om alla bara kunde tänka efter innan de provar första gången, ÄR DET  VERKLIGEN VÄRT DET???? När det gäller Steroider så är skillnaden att de kan tas med måtta. Men tyvärr så är det oftast folk med mycket stora kompex och psykiska problem, eller skitungar med mycket pengar som missbrukar dem, och med missbruk menar jag att man tar dem år i sträck och inte ens tränar. Guess what??? musklerna börjar inte växa automatiskt av sterioder, det är tillskott som hjälper till med att maximera muskeltillväxten och effektivisera träningen ..ÄR DET VERKLIGEN VÄRT DET??? Ja, det beror på hur gärna man vill växa och hur hårt man är villig att kämpa ... men men ... bieffekter finns även här .. och om man inte är försiktig så kan de bli vädigt farligt.

Jag börjar bli mer och mer sugen på att köra iång med min träningsblogg, jag hoppas verkligen att någon kommer att läsa den och dra nytta av den. Jag hoppas också att ni kommer att ställa frågor och ifrågasätta den ...

Eftersom jag har min ätardag idag så ska jag återgå till mitt ätande ... snart ska jag steka American Pancakes ... puss på er

PS. Does´t It look Dirty??????????????????????????


Kommentarer
Postat av: Liz

De är absolut ett beroende. Man börjar med att säga "Bara en gång" sen blir det fler och fler och tillslut sitter man fast i skiten.

2011-01-09 @ 17:59:51
URL: http://wifeey.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://fototavling.idg.se/pc-for-alla/vintertavling/upp

2011-01-10 @ 16:06:59
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2011-01-10 @ 16:31:17
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0