Hata Transportstyrelsen!

Min dag har verkligen varit en berg o´dalbana. Imorse va jag så trött att jag seriöst inte trodde att jag skulle orka jobba. Efter att ha tryckt i mig diverse receptbelagda och icke receptbelagda piller så mådde jag toppen igen, sen kom jag hem och öppnade brevlådan ..... Vad hittar jag om inte en faktura ifrån Transportstyrelsen ifrån AUGUSTI som talar om att jag missat att betala trängselskatt i augusti. Det är BULLSHIT!!!!! Varje månad så betalar jag för mycket och får t.o.m tillbaka pengar! Sen säger de snälla tanterna och gubberna på Transskitstyrelsen att man MÅSTE betala och sen klaga. Mhmmmpfhhh ... jag vet att jag kommer att få shutta up and pay, men jag kommer iaf att ringa och skicka Mail. Ja vet.. jag har en kraftig arbetsskada ... men WTF lixom ... 850 spänn för en jävla fucking trängelselavgift .. suck .. när man inte tror att man kan bli fattigare ....

AAAAnyway ...jag har lagat mat! The Worlds easiest soup. Broccolisoppa med Kräftass :)



Som sagt, sjukt enkel och sjukt snygg.

Broccoli (ofcourse)
Vatten
Salt
Vitpeppar
Paprikapulver
Kräftstjärtar

Måtten .. smaken är som baken, delad!

Koka upp vatten. Tillsätt Broccolin. När vattnet börjar koka igen tar det ca 4min innan broccolin är lagom mjuk.
Ta fram blendern och i med broccolin, tillsätt därefter vatten tills det når upp till hälften av broccolin. Blend awayyy..... Smaka av, krydda extra om så behövs och lägg i Kräftstjärntarna.

NEJ, ni får inte förstöra min fina soppa med grädde,mjölk,gräddfil,aioli,bearnaise eller whatever ... det här är en nyttig soppa som ni kan göra på 15min och äta kl. 01.00 på natten.

Smaklig måltid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0