Don´t worry .. be happy ...

Jag alltför ofta på att jag och min man inte kan leva som "vanliga" par i vår ålder, vi kan inte resa, inte gå ut och göra roliga saker, eller skaffa barn.. allt för att att vi inte har pengar. Jag har länge tänkt att det någon gång kommer att bli bättre.. men har nog insett att ingen magic fairy kommer att throw her magic dust on us och rädda upp situationen.. Men vet ni vad? I don´t care! Jag har bestämt mig för att börja att vara nöjd med det jag har och inte spendera mitt liv med att deppa över saker som jag kanske aldrig kommer att få.

Det är ganska jobbigt att tänka tanken att jag kanske aldrig kommer att kunna ha råd med att ha barn, men jag har accepterat det. så länge jag har en man som älskar mig,min familj, bra vänner, jobb och bra kollegor så är jag nöjd. Min mamma är just nu ängeln i mitt liv, så fort jag känner mig lite nere så försöker hon med att pigga upp mig genom att t.e.x köpa något, det hon inte vet är att  det får mig att känna mig ännu mer värdelös, alltså att jag är 26 år och fortfarande får saker från min mamma, men jag vet att det gör henne glad så ... Det skulle vara trevligt att någon gång kunna överraska henne med något fint.. kanske någon gång i framtiden? ha ha .. there I go again.. eller probably NOT!

Nu börjar jag låta deppig igen ... Jag har INTE gett upp, jag kommer fortfarande kämpa för att få allt det där som jag vill ha (mest barn) men If things stay the same .. well .. let them!

Well . detta är den senaste presenten ifråpn Mommy.. det var tydligen en "namnsdagspresen" .. hehe .. det är första gången på 26 år som vi "firar" min namnsdag ...


Den är lika odiskret som jag .. :P

 


Kommentarer
Postat av: Cristina

Gumman då, är det så. Låter inte kul. Hoppas det blir bättre framöver:) Jätte fin väska, blev lite avis där:)Kram så syns vi nästa vecka:) Är ledig i dag och jobbar i morgon:)

2010-12-10 @ 11:12:54
Postat av: -

Varför har ni så lite pengar?

Det kommer säkert vända, var inte orolig!

2010-12-11 @ 16:02:17
Postat av: Mrspesicsandor

Jag har en helt ok lön, men min mans är under minimum. Det räcker precis till räkningar+mat .. Ibland knappt, men men, det finns folk som har det mycket sämre så det är ganska dumt att klaga!!

2010-12-12 @ 19:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0