Transportstyrelsen = Maffia som behöver telecoaching!!!!!!!

Check this out..förra månaden så höll jag på att få en hjärtattack när jag fick hem en straffavgift på 500kr för obetald trängselskatt i AUGUSTI månad. Jag brukar alltså alltid betala in för mycket pengar bara för att jag är så jävla nojjig över straffavgiften..annyway jag ringde upp trans.s. dagen efter.

- Välkommen till transp.st. det är Birgitta.
- Hej Birgitta, jag ringer angående en faktura som jag har fått ifrån er.
- mmmmmm...... (inget aktivt bemötande alls)
- Jag har reg nr blablabla.
-mmmmmm...(ingen faktainsamling)
- Det är så här Birgitta, jag brukar alltid betala in för mycket och få tillbaka pengar, så det här känns väldigt kontigt för mig.
-mmmmmmm....(Inga kontrollfrågor)
- Vad har jag missat? Kan detta stämma? (irriterad är jag nu)
- Nä det stämmer. Du har missat.
- Kan jag överklaga detta?
-Kan, kan du ju, men det är skatteverket vi talar om, tveksamt att du kan göra något.
-Jaha...
-mmm....(ingen sammanfattning eller avslut)
- Tack för hjälpen.
- Varsågod, klick!

Slutsats:
Transportstyrelsen är maffia och de behöver telecoaching!

Det här va alltså förra månaden. Nu fick jag hem ett brev om att de återbetalt 320 kr...det fick mig att tänka lite..min man åkte fast för att ha kört med Serbiskt körkort för mer än en månad sen, vi har alltså inte kört bilen förbi tullarna alls, ändå blir jag debiterad samma summa varje månad och nu fick jag dessutom pengar tillbax. Låter detta som ett case för Aftonbladet och Expressen??? hmmmm vi får väl se ....Hoppas att jag inte får prata med Birgitta igen ....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0